Ingatlannet.hu logo

Gyakori kérdések az elektronikus számlázásról

Cégünk 2012.11.01-jén a környezettudatosság jegyében bevezeti az elektronikus számlázási rendszert.

Az Ingatlannet.hu ezzel a “zöld” intézkedéssel igyekszik hozzájárulni Magyarország környezetvédelméhez, csökkenteni a CO2-kibocsátást, mely havonta több ezer darab számlalevél kibocsátása esetén igen jelentős is lehet.

Az elektronikus számlázási szolgáltatás ingyenesen vehető igénybe, a rendszer rendkívül egyszerű, gyors és biztonságos. Az elektronikus számla hivatalos számlának minősül, egyenértékű a papírszámlával, így bármilyen ügyintézésnél használhatja elektronikus formában. Nem szükséges többé a papír alapú számlákat tárolnia, rendszereznie, hiszen az esedékes számlájáról e-mailben kap értesítést, s az elektronikus számlákat hosszú időn át megőrizzük Önnek.

Mit jelent az e-számla?

Az elektronikus számla egy olyan elektronikus és a hatóságok által elfogadott formátumú számla, mely fokozott biztonságú elektronikus aláírással és az aláírás időpontját hitelesítő, minősített szolgáltató által kibocsátott időbélyegzővel van ellátva. Az elektronikus számla csak elektronikus formában hiteles.

Hogyan értesülök róla, hogy új elektronikus számlám érkezett?

Új számlája beérkezése esetén automatikus e-mail értesítést küldünk Önnek.

Mi a teendőm az elektronikus számlával?

Technikailag az elektronikus számlával ugyanaz a teendő, mint a papír alapú számlával: érkeztetni, iktatni és könyvelni kell.

Ki kell nyomtatnom az elektronikus számlát?

Elektronikus számláját nem szükséges kinyomtatnia, hiszen csak elektronikus formában minősül hiteles számlának.

Hivatalos helyen elfogadják hiteles számlaként az elektronikus számlát?

A jogszabályi előírásoknak megfelelően a fokozott biztonságú elektronikus aláírással és az aláírást hitelesítő időbélyeggel ellátott elektronikus számlák hitelesek, azok igazolásként bármely hivatalos szerv előtt bemutathatók. Az elektronikus számla jogi megítélése megegyezik a papír alapú számlával. Az Ingatlannet.hu rendszerében bemutatott elektronikus számlák megfelelnek a fenti követelményeknek. Egyes esetekben elegendő a kinyomtatott számla másolatának bemutatása is.

Mennyi ideig őrzik meg a számláimat?

A számviteli törvény 169.§ (2) bekezdése a könyvviteli elszámolást alátámasztó számviteli bizonylatok megőrzési idejét legalább 8 évben határozza meg, amely megőrzési idő az elektronikus formában kiállított számlákra is érvényes. A számviteli törvény által előírt 8 évig megőrizzük számláit. Az e-számlákat felhasználói fiókjába való belépést követően bármikor lementheti számítógépére vagy külső adathordozóra is.

Hogyan tekinthetem meg/töltehetem le elektronikus számláimat?

Az Ingatlannet.hu-n megrendelt szolgáltatásaihoz kapcsolódó elektronikus számláit az alábbi módon töltheti le:

  1. A Felhasználói oldalára való belépéshez kattintson a http://www.ingatlannet.hu/user/ linkre!
  2. Belépés után, a Felhasználói oldalakon válassza a “Megrendelt szolgáltatások és kreditek” pontot!
  3. Számlázott tételei között kattintson az adott számla sorszámára!

Amennyiben nem sikerül megnyitnia a kívánt dokumentumot, töltse le például a www.adobe.com oldalról az Adobe Acrobat Reader programot, telepítse számítógépére, majd próbálja újra!

Hogyan kell megőriznem az elektronikus számlákat?

Fiókjába belépve bármikor letöltheti és elmentheti elektronikus számláit, de ez nem szükségszerű, hiszen az Ingatlannet.hu rendszere minden esetben tárolja azokat az Ön számára.

Hogyan tudom az elektronikus számlát a könyvelőmnek továbbítani?

Az elektronikus számlát annak letöltése után elektronikus formában továbbíthatja könyvelője számára (például elküldheti e-mailben, de elviheti pendrive-on is).

Jelent-e bármilyen költséget számomra az elektronikus számla szolgáltatás használata?

A számlák megtekintése és archiválása semmilyen költséget nem jelent Önnek.

Hogyan fizethetem ki a számláimat?

A számlák fizetése többféle módon történhet: egyedi banki átutalással vagy banki készpénzes befizetéssel.

Miért jó nekem, ha számláimat az Ingatlannet.hu rendszerén keresztül, elektronikusan kapom meg?

  • Számláit az Interneten keresztül bármikor és bárhol megtekintheti, és gondoskodhat azok kifizetéséről.
  • A számlák a kiállításuk után azonnal az Ön rendelkezésére állnak, valamint a számlák érkezéséről e-mailben értesítést küldünk.
  • Nem kell a postán a csekkel sorban állnia, a számlákat és az igazolószelvényeket őrizgetnie.
  • Korábbi számláit könnyen visszakeresheti, hiszen ezeket rendezett formában nyolc évig az Interneten elérhetővé tesszük.
  • Az elektronikus formában megjelenő számlák esetében nem csak a tárolás, a megőrzés, a visszakeresés lesz egyszerűbb, de a kevesebb papírfelhasználással környezetét is óvja.

Hogyan tudok elektronikus számlát igényelni?

Az elektronikus számlázás bevezetését követően, vagyis 2012.11.01-től Ön automatikusan elektronikus számlát kap, nem szükséges azt külön igényelnie.

Hogyan védem a környezetemet, ha az elektronikus számlát használom?

Magyarországon egy személy átlagosan 4,5 mázsa szemetet termel évente, a teljes lakosság közel 500 ezer tonna papírhulladék keletkezéséért felelős. Az EU általi előírásoknak kevés hazai hulladéklerakó felel meg, így a mindössze 15-20%-ban megvalósuló szelektív hulladékgyűjtés jóval az EU-átlag alatt marad. Az elektronikus számla használatával csökkenti a keletkező hulladékmennyiséget, egyúttal védi saját és gyermekei egészségét és környezetét is.